Epicondilitis

Epicondilitis o epicondiàlgia. També anomenada la lesió del colze de tenista. Actualment també és una lesió molt típica en els jugadors de pàdel.

Aquesta lesió desencadena un dolor a la zona lateral del colze (epicòndil). Pot provocar dolor al estirar o doblegar el braç o el simple fet de fer força amb la mà o fer la pinça amb els dits.

Per què fa mal?

Realitzar un moviment de manera repetida pot provocar una lesió en aquesta zona per diferents causes com una sobrecàrrega per excés, no estar acostumat a realitzar el gest o no fer-lo bé,  poca força.

Pot estar afectada la zona muscular (sobrecàrrega) o tendinosa (inflamació o degeneració). El tendó és molt poc vascular, i per tant, molt més lent per a regenerar-se. Els periodes de recuperació muscular són ràpids i els del tendó molt més lent (3-4 setmanes o molts mesos), depenent de l´ús i descans que li exigim a l'articulació.

En esports com al tenis o al pàdel pot passar per una mala tècnica, un excès en molt poc temps, un canvi de pala o raqueta o per tenir poca força a la zona.

Possibles parts afectades

Tendó per inflamació o degeneració

Sobrecàrrega a la musculatura

Pèrdua de mobilitat al estirar o flexionar el colze