Tendinopatia rotuliana

TENDÓ

La tendinopatia és una lesió causada per un excés de càrrega en l’activitat o l’entrenament de manera poc progressiva.

L’augment de càrrega provocarà una desorganització de les fibres del tendó causant possiblement dolor i pèrdua de força.

Si reduïm la càrrega, el tendó té capacitat de recuperació i pot tornar a l’estat inicial.

Si mantenim la càrrega, el tendó perd la capacitat de regeneració per l’excés de càrrega i començarà la seva DEGENERACIÓ.

La part degenerada del tendó no té capacitat de recuperació. Podem evitar que la part sana es torni també degenerativa si no continuem amb una càrrega que el tendó no pot tolerar. Com més aguantem amb la càrrega i el dolor la degeneració serà més gran.

Recuperació

Dolor: Realitzar exercici o una activitat física amb dolor en el tendó no és el més recomanat. Com més pateixi el tendó, més costarà recuperar-se.

Antiinflamatoris: Quan hi ha una tendinopatia, recomanem no utilitzar els antiinflamatoris per reduir el dolor. L’antiinflamatori alentirà el procés de regeneració que està realitzant el tendó.

Reducció dels entrenaments i la seva intensitat: El repòs tampoc ens ajudarà, es perdrà força. El tendó necessita moviment però sense patir dolor.

Exercicis: S’ha de realitzar exercicis amb càrrega baixa. S’ha de recuperar força sense carregar el tendó. L’exercici inicial recomanat serà l’isomètric.

Valoració post-entrenament o activitat: El tendó tarda unes 36-48 hores en recuperar-se de la càrrega exercida (no recupera tan ràpidament com un múscul). La progressió és lenta. S’ha de descansar amb períodes més llargs dels que fèiem abans de la lesió.

Progressió dels exercicis: A mesura que el dolor disminueixi i la càrrega es toleri, s’augmentaran les càrregues i els entrenaments. Si ens passem, tornarem enrere.

Temps: les tendinopaties solen ser llargues per la seva evolució lenta. No es pot recuperar una tendinopatia de mesos en una setmana. Cada tendó és diferent i ens adaptarem a ell. Si intentem reduir el temps, tirarem enrere.